Вступ до історії 5 клас
№ |
Тема уроку |
Дата |
Прим. |
1 |
ВСТУП. Що вивчає історія |
|
|
Тема 1. ВІДЛІК ЧАСУ В ІСТОРІЇ |
|||
Календарний
та історичний час. Підрахунок історичного часу |
|
|
|
Культурні
епохи європейської історії Історія України на шкалі часу. |
|
|
|
Практична
робота: Відлік часу в історії,
робота зі шкалою часу. |
|
|
|
Узагальнення. Тематичне оцінювання |
|
|
|
Тема 2. ДЕ ВІДБУВАЄТЬСЯ ІСТОРІЯ |
|||
Географічний
та історичний простір. Робота з історичною картою. |
|
|
|
Україна
на картах (мапах) упродовж історії. Територіальні межі (кордони) та їх зміни. |
|
|
|
Терени
творення нової України. Держава Україна та її сусіди. |
|
|
|
Історико-географічні
регіони України та їх особливості. |
|
|
|
Територіальне
розташування та історичне походження рідного міста/села. Практична
робота: Позначення і
надписування на контурній карті історико-географічних регіонів, територію
рідного краю. |
|
|
|
Узагальнення. Тематичне оцінювання |
|
|
|
Тема 3.
ДЖЕРЕЛА ДО ВИВЧЕННЯ ІСТОРІЇ |
|||
Історичні
джерела та їх різновиди. Виявлення та збереження історичних джерел.Потреба
залучення різних джерел для відображення повноти історії |
|
|
|
Робота
з історичними джерелами. Залучення різних джерел для достовірного
відображення минулого. |
|
|
|
Критичне
ставлення до джерельних відомостей. Практична
робота: Інформація про минуле з
візуальних джерел(сімейного фотоальбому, зображень пам’яток історії тощо) |
|
|
|
Місця, де зберігають
історичні джерела. |
|
|
|
Узагальнення. Тематичне оцінювання |
|
|
|
Тема 4.
ІСТОРІЯ УКРАЇНИ В ПАМ’ЯТКАХ |
|||
Пам’ятки
історії як джерело історико-культурної інформації |
|
|
|
Пам’ятник
як витвір мистецтва для увічнення пам’яті про подію або особу. |
|
|
|
Робота
з візуальними і писемними джерелами, які зберігають пам’ять про історію
України: княжа Русь-Україна: Володимир і Данило Галицький; |
|
|
|
Робота
з візуальними і писемними джерелами, які зберігають пам’ять про історію
України. Козацька Україна: Богдан Хмельницький. |
|
|
|
Робота
з візуальними і писемними джерелами, які зберігають пам’ять про історію
України. Новітня Україна: на шляху до державної незалежності |
|
||
Практична
робота:Розповідь про пам’ятку історії або пам’ятник,
установлений у рідному краї (на вибір) |
|
|
|
Узагальнення. Тематичне оцінювання |
|
|
|
Тема 5.
ДОСЛІДНИКИ ІСТОРІЇ |
|||
Головні
цілі пізнання минулого. Фах історика. Що таке історичний факт, історична
особа, історичне дослідження. |
|
|
|
Історичні
праці про Україну та їхні автори: руські літописи («Повість минулих літ»
літописця Нестора) та козацькі (Літопис Самійла Величка) |
|
|
|
Історичні
праці ХІХ – початку ХХ ст. «Історія України-Руси» Михайла Грушевського.
Художні твори про минуле України |
|
|
|
Практична
робота: Повідомлення з історії
родини, презентація родового дерева. |
|
|
|
Узагальнення. Тематичне оцінювання |
|
|
|
Тема 6.
УСЕ МАЄ МИНУЛЕ |
|||
Праця
і господарство: колись і сьогодні. Від натурального до ринкового
господарства. Застосування досягнень науки й техніки у виробництві та його
наслідки |
|
|
|
Місто
та село. Заняття та умови життя населення в українських містах і селах у минулому
і тепер. |
|
|
|
Практичне
заняття: Міні-проект(на
вибір) про харчування людей у минулому; про родинні традиції та свята; про
одяг людини в минулому. |
|
|
|
Наука та освіта. Школи й університети на
українських теренах. |
|
|
|
Турбота
про здоров’я. Медицина. Аптеки. Спорт. Як колись проводили вільний час |
|
|
|
Узагальнення. Тематичне оцінювання |
|
|
|
Узагальнення
до курсу |
|
|